Gråstribet kat med halsbånd

Velkommen Fora Grundejerforeningen Højvangen Beboer-til-beboer Gråstribet kat med halsbånd

Dette emne indeholder 8 svar, har 5 stemmer og blev senest opdateret af  nitten 3 år, 11 måneder siden.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

nitten
    Deltager
    Højvangen 19

Denne kat tror åbenbart at den skal bo her hos os. Og det skal den ikke. Såfremt ejerne ikke kan holde styr på den vil jeg aflevere den på et hjem for herreløse katte uden yderligere varsel.

Jimmy C
    Deltager
    Højvangen 44

Inden du forsøger at putte en kat ind i bilen og køre afsted (ikke særlig morsomt, skal jeg hilse og sige), så kan du for eksempel ringe til Inges Kattehjem, en dyrlæge eller et internat og få gode råd om tilløbne katte.

nitten
    Deltager
    Højvangen 19

Det bedste vil jo være at ejerne tager sig af deres kat så den ikke sidder på vores måtte for at komme ind når døren åbnes.
    Men tak for rådet. Transport vil naturligvis ske i lukket kasse.

Jimmy C
    Deltager
    Højvangen 44

Hvis du kan komme til at aflæse øretatoveringen (den har formodentlig sådan en – samme kode i begge ører), så kan Det Danske Katteregister sikkert være behjælpelige med kontakt til ejeren.

nitten
    Deltager
    Højvangen 19

Det er ikke nødvendigt. Jeg ved hvem det er. Andre beboere tæt ved os har haft kontakt med ejerne. Og det har ikke hjulpet. Så nu er det den hårde måde – desværre.

65
    Deltager
    Højvangen 65

Som tidligere ejer af kat ved jeg, at det kan være rigtig svært at holde styr på et så selvstændigt dyr som en kat.
    Et råd kan være at give katten et par sprøjt med en lille vandpistol. Kun lidt og selvfølgelig ikke trænge den op i et hjørne, så den ikke kan komme væk. Men katte er jo kvikke, og begynder hurtigt at forbinde måtten med det, i kattens øjne, forfærdelige vand. Og efter et par gange er jeg sikker på, at I vil opleve, at katten ikke gider sætte sig der mere.
    Det kunne jo være en mulighed i stedet for at køre af sted med katten væk fra dens familie.

Håber det kan hjælpe både jer, katten og kattens familie.

Brinklov
    Deltager
    højvangen 87

Hej Nitten.

Vi kan læse os til, og har hørt ude i byen, at du har haft uheldige oplevelser med vores kat Kaya. Desværre har du ikke taget kontakt til os, hvilket er rigtig ærgerligt, da vi har haft svært ved at lokalisere vores kat. Siden juli mdr. har vores kat ændret adfærd, hvilket har vist sig i at hun ikke er kommet hjem, som hun plejer. Vi har holdt øje med hende, og heldigvis bliver vi kontaktet af dyrlægen, som er blevet kontaktet af et ægtepar her i Højvangen. De kan fortælle, at Kaya har været på besøg op til flere gange hos dem … og åbenbart også andre.
    Vi kontakter de personer her i Højvangen, som vi ved har haft besøg af vores kat – desværre viser det sig, at flere af disse personer har givet vores kat mad og enkelte også husly. Det er rigtig svært for os at påtage os vores ansvar som katteejer, når vi ikke ved hvor vores kat er, fordi flere lukker hende ind. Vi har appelerede til dem, vi har kendskab til, hun besøger om at afvise hende på det kraftigste – gerne ved at sprøjte vand efter hende, så hun løber sin vej. Det her handler ikke om, vi ikke påtager os vores ansvar….. Og en anden gang, vil vi være glade for du kontakter os (når nu du ved, hvem vi er!!), i stedet for at tro på alt du hører fra andre, og skriv en sur og urimelig besked, her på forum. Hjælp os med at tage hånd om vores kat, vi savner hende og vil gerne have hende hjem igen 🙂

Venlig hilsen os i Højvangen 87

larsoglotte
    Deltager

Vi har også haft besøg af katte op til flere gange. Skider i vores carport og lå i vores bil, bildøren havde stået åben. Om morgenen da vi skulle ud og køre opdagede vi at katten var i bilen!
    Vi ved at der ikke er noget at gøre ved det og lever med det. Selv om vi syntes der er så trælst!

Vh nr 75

nitten
    Deltager
    Højvangen 19

Der er mange meninger og holdninger omkring de løsgående katte.
    Men jeg vil kunne have min terrassedør stående åben uden at en kat smutter ind. Det samme gælder for en bildør. Jeg vil kunne have hynder i havestolene (ikke aktuelt lige nu) uden at en kat ligger på dem. Og jeg er også træt af kattelort i haven.
    Jeg er allergisk over for katte så derfor giver det problemer når de kommer “for tæt på”.
    Og jeg har sprøjtet med vand og gjort hvad jeg kan for at det skal gå op for dyret at det er forbudt område. Men altså forgæves.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.